Camino Finisterre Augustus 2018

Dag 1 We zijn aangekomen bij ons hotel in Santiago de Compostella. Een gezellig groepje, het klikte onderling meteen. Leuk dat iedereen zo enthousiast is. Morgen gaan we op pad om de camino Finisterre te wandelen. Ik wens Greet, Nele, Heidi en Stien een Buen Camino.

Dag 2 De etappe van vandaag was 22,4 km.
Vanmorgen zijn we vertrokken vanuit Santiago. We waren al snel op de route en konden al gelijk beginnen met een aardig stukje klimwerk. Achteruit kijkend zagen we de kathedraal van Santiago als een plaatje liggen. We hebben door bossen en mooie groene landerijen gelopen. Op het einde van de etappe kregen we nog een mooie verassing waarvan we zeiden dit is een cadeautje.
Ponte Maceira met zijn mooie romaanse brug over de Rio tambre. Even hebben we van dit moois genoten en moe maar voldaan naar Negreira gelopen. We slapen vannacht in hotel Millan

Dag 3 Vroeg uit de veren vanmorgen want het zou een lange etappe worden. 28 km met zware klimmetjes. Na een heerlijk ontbijtbuffet gingen we vol goede moed op pad. Wat was het mooi. De vroege nevel over de landerijen met de zon die er doorheen probeerde te komen. Het was een plaatje. Dat is dan weer het voordeel van vroeg opstaan. Vandaag liepen we een beetje ieder op zijn eigen tempo, maar zoals medepelgrims het doen wel met zorg voor elkaar. Omdat Greet veel pijn had aan haar knie besloot ze om na 20 km de laatste 8 km met de taxi te gaan. Knap dat ze goed naar haar lichaam luistert, en wij trots dat ze toch zover gelopen heeft. Maar uiteindelijk na 25 km hebben we het hotel gebeld of ze ons ook wilde ophalen. De route die we naar het hotel moesten volgen was slecht aangegeven en de regen viel met bakken uit de lucht. Nou ja 4 km gespijbeld is ook niet erg. We zijn nu heerlijk in casa Jurjo waar we onze beentjes te rusten leggen

Dag 4 Wat een schitterende dag vandaag! Na een heerlijk ontbijt werden we door het hotel terug gebracht naar de route. Wat een service! We gaan richting Cee, een plaatsje aan de kust. Ons pad is vandaag een 20 km en loopt door bossen en heidevelden die paars in bloei staan. Met de gele brem is dat prachtig. Erg lekker is het picknicken in de natuur, heerlijk in de stilte. Toen we bij de kust aankwamen hadden we een wowww gevoel, zo mooi was het uitzicht. We zijn afgedaald naar het dorp Cee waar we verblijven in hotel Marina. Vanavond heerlijk eten bij het haventje.

Dag 5 We zijn in Finisterre na een super mooie tocht van 15 km. Iedereen geniet met volle teugen van de tocht en ik vind dat heerlijk om te zien. Inmiddels is er een leuke band onder elkaar, we lachen veel maar in moeilijke momenten steunen we elkaar. Super! Vanavond zijn we naar cabo Finisterre gegaan waar we met vele de mooie zonsondergang hebben mogen aanschouwen. Super mooi was het! Morgen gaan we richting Lires.

Dag 6  Van Finisterre naar Lires een etappe van 15 km. Super mooie vergezichten over de kleine baaitjes. Onderweg een rustpunt voor pelgrims waar je kon verblijven op donativo basis. Een tipitent als toilet waar je kon plassen tussen de planten. 's Avonds naar de zee gewandeld wat erg mooi was. Verder heeft onze Stien een achterkleinkind erbij gekregen waar we natuurlijk op getoost hebben.

Dag 7 Vanmorgen zijn we vertrokken met dichte mist en wat regen. Alles zat potdicht. Na een etappe, die toch wel zwaar was, van 15 km zijn we nu op ons eindpunt, Muxia. Bij de kerk en rotsen van Virxe da Barca Sanctuarie hebben we afscheid genomen van deze mooie Camino. We kijken terug op een gezellige warme en hartelijke week, waarin we veel van elkaar geleerd en genoten hebben.

Dag 8 Vanavond hebben we afscheid genomen van onze Camino en van elkaar. De pelgrimsmis was erg indrukwekkend,een mooie afsluiter. Daarna hebben we een afscheidsdrankje gedronken, het zit erop! Morgen weer naar huis.